1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Wielosekcyjny Klub Sportowy „Flota”
Elbląg (WKS „Flota” Elbląg) zwany dalej „Klubem” jest stowarzyszeniem kultury
fizycznej.
§ 2
1.
Klub
działa na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej, w
szczególności na terenie miasta Elbląg.
2.
Siedzibą
Klubu jest miasto Elbląg.
3.
Klub
może utrzymywać kontakty z międzynarodowymi związkami i stowarzyszeniami o tym
samym lub podobnym zakresie działania.
4.
Klub może być członkiem krajowych
i międzynarodowych organizacji, stowarzyszeń oraz związków o tym
samym lub podobnym zakresie działania. Zgodę na przystąpienie do istniejących
krajowych i międzynarodowych organizacji, stowarzyszeń i związków lub
wystąpienie z nich oraz utworzenie nowych wyraża Walne Zgromadzenie Członków
Klubu w formie uchwały podjętej bezwzględną większością głosów. Szczegółowe
warunki przystąpienia/utworzenia oraz wystąpienia określa każdorazowo uchwała
Walnego Zgromadzenia Członków Klubu, o której mowa w zdaniu drugim.
§ 3
1.
Klub
jest niezależny w wykonywaniu swoich zadań i podlega tylko przepisom prawa.
2.
Klub
działa na podstawie i w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w
szczególności przepisy ustaw: z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. Nr
127, poz. 857, z późn. zm.), z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
(tj. Dz.U. 2001, Nr 79, poz. 855, z późn, zm.), z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. 2010, Nr 234,
poz. 1536, z późn. zm.), niniejszy Statut oraz akty wewnątrz-organizacyjne
Klubu.
3.
Klub
posiada osobowość prawną.
§ 4
1.
Klub
opiera swoją działalność na dobrowolnej pracy społecznej członków Klubu.
2.
Do
prowadzenia swojej działalności Klub może zatrudniać pracowników na zasadach określonych
przez Zarząd Klubu.
§ 5
Klub posiada i używa
znak oraz pieczęci klubowe zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 6
Barwami Klubu są kolory:
żółty, zielony, niebieski oraz czarny.
§ 7
1.
Znak Klubu utrzymany jest w odcieniach odpowiadającym barwom
Klubu.
2.
Główną część znaku stanowi stylizowana tarcza w kolorze żółtym, z
czarną obwódką. Przez jej środek, od górnej-lewej do dolnej-prawej krawędzi
tarczy, przechodzą trzy równoległe, ukośne, czarne linie. W wydzielonych
powierzchniach tarczy znajdują się napisy w kolorze niebieskim: w górnej części
- „WKS”, w dolnej - „FLOTA”. Nad tarczą widnieje duży, czerwony napis „ELBLĄG”.
Dół tarczy oplata laur z liści o odcieniach zielonych, pośrodku którego
znajduje się herb miasta Elbląg. Znak może otaczać czarna prostokątna ramka.
3.
Wzór znaku Klubu stanowi załącznik do niniejszego Statutu.
2. CELE I SPOSOBY ICH REALIZACJI
§ 8
Celem działania Klubu jest:
1)
upowszechnianie
kultury fizycznej i sportu, w szczególności wśród młodzieży i dorosłych na
obszarze działalności Klubu,
2)
organizowanie aktywności oraz
działalności sportowej i rekreacyjnej osób niepełnosprawnych na obszarze
działalności Klubu,
3)
prowadzenie
działalności oświatowo-wychowawczej,
4) dążenie
do osiągania możliwie najwyższego poziomu sportowego w zakresie dyscyplin: strzelectwa sportowego, długodystansowego, westernowego, czarnoprochowego, historycznego, kurkowego, dynamicznego i rekreacyjnego oraz popularyzacja i rozwój w zakresie posiadania broni kolekcjonerskiej, a także wszelkich form z użyciem broni palnej.
5)
upowszechnianie
wiedzy i umiejętności na rzecz obronności Polski, w tym podejmowanie działań dla rozwoju innych
dyscyplin sportu.
§ 9
1.
Prowadzenie działalności statutowej Klubu nie jest działalnością
gospodarczą w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
2.
Przepis powyższy nie wyklucza możliwości dodatkowego podjęcia oraz
prowadzenia działalności w danym sporcie, w szczególności w zakresie
strzelectwa sportowego.
3.
Dochód Klubu przeznacza się w całości na działalność statutową
Klubu.
§ 10
1.
Klub
realizuje swoje cele poprzez:
1)
powoływanie
różnych sekcji sportowych,
2)
szkolenie
sportowe grup młodzieżowych i seniorskich, w szczególności w zakresie
strzelectwa sportowego,
3)
organizowanie imprez sportowych na obszarze działalności klubu WKS "FLOTA" Elbląg jako zawodów z zakresu strzelectwa zawartych w par. 8 pkt. 4, a także w innych współzawodnictwach w ramach powoływanych sekcji klubowych WKS "FLOTA" Elbląg,
4)
udział członków Klubu i innych osób chętnych, za zgodą Klubu, w zawodach i imprezach sportowych
ujętych w planach Polskich Związków Sportowych,
5)
utrzymywanie
w należytym stanie oraz modernizację i budowę nowych obiektów i urządzeń
sportowych,
6)
zapewnianie
wszystkim chętnym odpowiednich warunków do
uprawiania sportu,
7)
zapewnianie
kadrze szkoleniowej możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych,
8)
organizowanie
imprez o charakterze sportowo-rekreacyjnym.
2.
Szczegóły
z zakresu działalności Klubu ustala Zarząd Klubu.
3. CZŁONKOWIE KLUBU, ICH PRAWA I
OBOWIĄZKI
§ 11
1.
Członkostwo
w Klubie jest dobrowolne.
2.
Członkostwo
w Klubie może być:
1)
zwyczajne,
2)
wspierające,
3)
honorowe.
§ 12
1.
Członkiem zwyczajnym może być osoba
fizyczna, która dobrowolnie złoży deklarację członkowską i zostanie przyjęta.
2.
Członkiem wspierającym może być osoba
fizyczna, podmiot gospodarczy, krajowa lub zagraniczna organizacja i osoba
prawna, która wesprze Klub finansowo, rzeczowo lub w inny sposób.
3.
Członkiem honorowym może zostać osoba
fizyczna, organizacja lub instytucja wyróżniona przez Klub tytułem „Członek
Honorowy”.
§ 13
Osoba niepełnoletnia może być
członkiem zwyczajnym Klubu, jeżeli przedstawi pisemną zgodę rodziców lub
opiekunów prawnych.
§ 14
1.
Członkowstwo
zwyczajne oraz wspierające zatwierdza Zarząd Klubu lub Prezes Zarządu.
2.
Odmowa
wyrażenia zgody na przyjęcie w poczet członków Klubu może nastąpić z ważnych
powodów, w szczególności dla ochrony niezależności Klubu.
3.
Uchwałę
w przedmiocie nadania tytułu członka honorowego podejmuje Walne Zgromadzenie
Członków Klubu na wniosek Zarządu Klubu.
4.
Członkowie wspierający i honorowi będący osobami prawnymi i
instytucjami mogą być reprezentowani przez
wyznaczonego imiennie swego przedstawiciela.
§ 15
1.
Członek zwyczajny Klubu, jeżeli jest osobą
pełnoletnią, posiada czynne i bierne prawo wyborcze do organów Klubu.
2.
Członek zwyczajny ma prawo do:
1)
składania
wniosków,
2)
uczestniczenia
w przedsięwzięciach Klubu,
3)
pozyskiwania
informacji o Klubie,
4)
korzystania
z urządzeń sportowych i sprzętu stanowiących własność Klubu na zasadach
określonych przez Zarząd Klubu,
5)
noszenia
odznaki i barw Klubu.
§ 16
Członek wspierający
ma prawa członka zwyczajnego z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego
do organów Klubu oraz zastrzeżeniem § 25 ust. 1.
§ 17
1.
Członek
honorowy ma prawa członka zwyczajnego.
2.
Członek
honorowy jest zwolniony z opłaty członkowskiej.
3.
Członek
honorowy ma prawo do głosu doradczego w
sprawach Klubu.
§ 18
Członkowie Klubu są zobowiązani do:
1)
przestrzegania
Statutu, regulaminów i uchwał organów Klubu,
2)
aktywnego
udziału w realizacji celów statutowych Klubu,
3)
terminowego
opłacania składek członkowskich,
4)
dbałości
o dobry wizerunek Klubu.
§ 19
1.
Skreślenie
z listy członków Klubu następuje w wypadku:
1) rezygnacji członka Klubu zgłoszonej na
piśmie Zarządowi Klubu,
2) nieuiszczania składek
członkowskich za okres dłuższy niż 3 miesiące, po uprzednim powiadomieniu przez
Zarząd Klubu wraz z wyznaczeniem dodatkowego miesięcznego terminu do zapłaty
zaległości,
3) wykluczenia na podstawie uchwały
Zarządu Klubu,
4) śmierci członka Klubu.
2.
Rezygnacja
członka niepełnoletniego wymaga pisemnej zgody jego rodziców lub opiekunów prawnych.
3.
Zarząd
Klubu może wykluczyć członka Klubu z powodu:
1)
rażącego
zaniedbywania obowiązków członka Klubu,
2)
z
innych ważnych powodów.
4.
Uchwała
Zarządu Klubu w sprawie skreślenia z listy członków Klubu powinna być podjęta w
terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o zaistnieniu zdarzenia, o którym mowa
w ust. 1.
5.
Od
uchwały, o której mowa w ust. 4, zainteresowanemu służy odwołanie do Walnego
Zgromadzenia Członków Klubu w terminie 14 dni od dnia doręczenia uchwały.
Uchwała Walnego Zgromadzenia Członków Klubu powinna być podjęta w terminie 30 dni od dnia
doręczenia odwołania i jest ostateczna.
6.
Skreślenia z listy członków Klubu dokonuje Zarząd Klubu na
podstawie zarządzenia.
§ 20
Członkowie Klubu za wzorowe
wykonywanie swoich obowiązków, osiągnięcia sportowe oraz udział w działalności
sportowej mogą być wyróżniani i nagradzani przez Walne
Zgromadzenie Członków Klubu oraz Zarząd Klubu dyplomem, pismem
pochwalnym, nagrodą rzeczową lub pieniężną.
4. ORGANY KLUBU
§ 21
Organami Klubu są:
1)
Walne
Zgromadzenie Członków Klubu,
2)
Zarząd
Klubu,
3)
Komisja
Rewizyjna.
§ 22
1.
Kadencja
organów Klubu trwa cztery lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym.
2.
Członkiem organu Klubu może być tylko członek Klubu.
3.
Członkiem organu Klubu nie może być osoba skazana prawomocnym
wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub
przestępstwo skarbowe.
4.
Mandat członka organu Klubu wygasa wskutek:
1) ukonstytuowania się
nowowybranego organu Klubu,
2) przyjęcia przez właściwy
organ Klubu rezygnacji z pełnionej funkcji,
3) odwołania,
4) skreślenia z listy
członków Klubu,
5) śmierci,
6) innych zdarzeń losowych,
uniemożliwiających dalszą współpracę.
4.
Odwołanie
członka organu Klubu może nastąpić:
1)
na
wniosek organu, którego pełniący mandat jest członkiem,
2)
na
wniosek Komisji Rewizyjnej,
3)
na
wniosek 1/3 członków Klubu.
5.
Właściwym
do odwołania członka organu Klubu jest organ, który dokonał wyboru.
6.
Podstawę
odwołania członka organu Klubu stanowi:
1) ukaranie w postępowaniu dyscyplinarnym
karą pozbawienia praw członkowskich bądź wydalenia z Klubu,
2) wykonywanie obowiązków członka organu
Klubu niezgodnie z postanowieniami Statutu i uchwał Walnego Zgromadzenia
Członków Klubu,
3) niewykonywanie obowiązków członka
organu Klubu.
7.
Wniosek
o odwołanie powinien wskazywać przyczyny uzasadniające odwołanie.
8.
Odpis
wniosku należy doręczyć zainteresowanemu.
9.
Rozpatrzenie
wniosku o odwołanie następuje na najbliższym posiedzeniu właściwego organu Klubu.
10. Przed podjęciem uchwały w sprawie
odwołania należy umożliwić zainteresowanemu ustosunkowanie się do
rozpatrywanego wniosku.
§ 23
1.
Łączenie funkcji w organach Klubu jest zabronione.
2.
Organy Klubu mają prawo uzupełnienia członków swojego składu w
przypadku wygaśnięcia mandatu członka organu Klubu przed upływem kadencji.
3.
Uchwały organów Klubu podejmowane są w głosowaniu jawnym
większością głosów, przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych
do głosowania, chyba że Statut stanowi inaczej.
Walne Zgromadzenie Członków Klubu
§ 24
11) Najwyższym
organem Klubu jest Walne Zgromadzenie Członków Klubu.
22) Uchwały
członków Klubu są podejmowane na Walnym Zgromadzeniu Członków Klubu.
33) Bez
odbycia Walnego Zgromadzenia Członków Klubu mogą być powzięte uchwały zwykłą większością głosów na drodze głosowania pisemnego.
44) Walne
Zgromadzenie Członków Klubu powołuje i odwołuje członków Klubu pełniących
funkcję w organie Klubu. Szczegółowy tryb wyborów do organów Klubu oraz zasady
działalności organów Klubu określa uchwała Walnego Zgromadzenia Członków Klubu.
§ 25
Walne
Zgromadzenie Członków Klubu zwołuje Zarząd Klubu raz na 4 lata.
1.
W
Walnym Zgromadzeniu Członków Klubu biorą udział członkowie zwyczajni i
honorowi, w tym delegaci, o których mowa w § 39 ust. 1 pkt 2), oraz, z głosem
doradczym bez prawa udziału w głosowaniu, członkowie wspierający oraz inne
osoby zaproszone przez Prezesa Zarządu Klubu.
2.
Jeżeli
liczba członków, o których mowa w ust. 1 przekracza 50 osób, Walne Zgromadzenie Członków Klubu stanowią delegaci członków zwyczajnych i
honorowych wybrani na pierwszym Walnym Zgromadzeniu Członków Klubu po
zaistnieniu tej okoliczności (przekroczeniu liczby 50 osób). Delegaci zachowują
prawo do udziału w Walnym Zgromadzeniu Członków Klubu przez okres kadencji
organów Klubu.
3.
Tryb wyłaniania delegatów, o którym mowa w ust. 2 realizuje Zarząd Klubu na
podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia Członków Klubu.
§ 26
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia
Członków Klubu należy:
1)
określanie
kierunków działalności programowej i polityki finansowej Klubu,
2)
przyjmowanie
i rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu Klubu, Komisji Rewizyjnej
oraz Sekcji,
3)
zatwierdzanie bilansu i innych sprawozdań finansowych Klubu,
4)
podejmowanie
na wniosek Komisji Rewizyjnej uchwały w sprawie absolutorium dla ustępującego
Zarządu Klubu,
5)
wybór
członków Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej Klubu,
6)
podejmowanie uchwał w sprawie nabycia, zbycia lub obciążenia
majątku nieruchomego Klubu oraz w innych sprawach majątkowych Klubu
przenoszących wartość 100.000 złotych,
7)
podejmowanie
uchwał w sprawie zmiany Statutu,
8)
podjęcie
uchwały o rozwiązaniu Klubu,
9)
zatwierdzanie
regulaminów wewnętrznych Zarządu Klubu i
Komisji Rewizyjnej,
10) rozpatrywanie odwołań od uchwał
Zarządu Klubu w sprawie ukarania członków Klubu,
11)
rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawie skreślenia z
listy członków Klubu,
12) rozpatrywanie wniosków członków Klubu,
Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej,
13) podejmowanie uchwał w innych ważnych
sprawach Klubu.
§ 27
1.
Nadzwyczajne
Walne Zgromadzenie Członków Klubu zwołuje Zarząd Klubu:
1)
z
własnej inicjatywy,
2)
na
wniosek Prezesa Klubu lub Komisji Rewizyjnej,
3) na wniosek połowy członków Klubu lub
delegatów, o których mowa w § 25 ust. 2.
2.
Nadzwyczajne
Walne Zgromadzenie Członków Klubu powinno być zwołane w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku w sprawie zwołania
tego zgromadzenia.
§ 28
O terminie, miejscu i planowanym
porządku obrad Walnego Zgromadzenia Członków Klubu Zarząd Klubu zawiadamia
pisemnie lub ustnie członków Klubu lub delegatów, o których mowa w § 25 ust. 2
co najmniej na 14 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia Członków Klubu.
§ 29
Walne Zgromadzenie Członków Klubu
podejmuje uchwały w obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do
głosowania. Wymogu tego nie stosuje się do drugiego terminu, o ile postanowienia
Statutu nie stanowią inaczej.
Zarząd Klubu
§ 30
1.
Zarząd
Klubu składa się z 4 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie Członków
Klubu w głosowaniu jawnym przy nieograniczonej liczbie kandydatów.
2.
Zarząd
Klubu wybiera spośród siebie osoby na funkcje: Prezesa Klubu, Wiceprezesa,
Sekretarza oraz Skarbnika.
§ 31
1.
Posiedzenia
Zarządu Klubu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na
kwartał.
2.
Uchwały,
zarządzenia i polecenia podpisują wszyscy członkowie Zarządu Klubu biorący udział
w posiedzeniu.
§ 32
Do zakresu działalności Zarządu Klubu
należy:
1) kierowanie działalnością Klubu zgodnie
z postanowieniami Statutu oraz uchwałami Walnego Zgromadzenia Członków Klubu,
2) reprezentowanie Klubu na zewnątrz,
3) uchwalanie rocznych planów działalności
programowej i finansowej Klubu,
4) zarządzanie majątkiem i funduszami
Klubu,
5) zwoływanie Walnych Zgromadzeń Członków
Klubu,
6) ustalanie wewnętrznych regulaminów
Klubu, w tym szczegółowego zakresu działalności Zarządu Klubu, zatwierdzanego
przez Walnego Zgromadzenie Członków Klubu,
7) powoływanie i odwoływanie Kierowników
Sekcji sportowych,
8) podejmowanie uchwał w sprawie
przyjęcia, wykluczenia, zawieszenia członka Klubu lub skreślenia z listy
członków Klubu,
9) ustalanie wysokości wpisowego oraz
wysokości i terminów płatności składek członkowskich,
10) podejmowanie uchwał w innych
wewnętrznych sprawach Klubu niezastrzeżonych do kompetencji innych organów
Klubu,
11) pozyskiwanie środków finansowych i
rzeczowych na utrzymanie i rozwój Klubu,
12) składanie sprawozdań z działalności
Zarządu Klubu Walnemu Zgromadzeniu Członków Klubu,
13) wydawanie interpretacji postanowień
Statutu i aktów wewnętrznych Klubu na wniosek osób zainteresowanych.
Komisja
Rewizyjna
§ 33
1.
Komisja
Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie Członków
Klubu w głosowaniu jawnym przy nieograniczonej liczbie kandydatów.
2.
Członkowie
Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie Przewodniczącego i jego zastępcę.
3.
Członkiem
Komisji Rewizyjnej nie może zostać osoba, która:
1)
jest
członkiem Zarządu Klubu,
2)
pozostaje
z członkiem Zarządu Klubu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub
podległości z tytułu zatrudnienia.
4.
Członkowie Komisji mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów lub
wynagrodzenie w wysokości i na zasadach ustalonych przez Zarząd Klubu. Uchwałę
Zarządu Klubu w tym przedmiocie zatwierdza Walne Zgromadzenie Członków Klubu.
§ 34
1.
Posiedzenia
Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na
rok.
2.
Uchwały,
zarządzenia i polecenia podpisują wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej biorący
udział w posiedzeniu.
§ 35
1.
Komisja
Rewizyjna przeprowadza co najmniej raz w roku kontrolę całokształtu
działalności Klubu.
2.
Komisja
Rewizyjna składa Walnemu Zgromadzeniu Członków Klubu sprawozdanie ze swojej
działalności oraz posiada wyłączne prawo przedstawiania wniosków w sprawach
absolutorium dla Zarządu.
3.
Komisja
Rewizyjna ma prawo występowania do Zarządu Klubu z wnioskami wynikającymi z
ustaleń kontroli i żądania wyjaśnień oraz usunięcia stwierdzonych
nieprawidłowości.
4.
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej lub delegowany przez niego członek Komisji Rewizyjnej może
brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
5.
Do
ważności wniosku w sprawie zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Członków Klubu wymagana jest większość głosów
członków Komisji Rewizyjnej.
6.
Szczegółowy
zakres działalności Komisji Rewizyjnej określa regulamin uchwalony przez
Komisję Rewizyjną, zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie Członków Klubu.
5. SEKCJE
SPORTOWE KLUBU
§ 36
1.
W
celu stworzenia członkom Klubu możliwości uprawiania różnych dyscyplin sportu i
prowadzenia szkolenia specjalistycznego Zarząd Klubu powołuje sekcje sportowe.
2.
Organami
Sekcji są:
1)
Walne
Zebranie Członków Sekcji,
2)
Kierownik
Sekcji.
§ 37
Działalność Sekcji prowadzona jest na
podstawie i w oparciu o: niniejszy Statut, uchwały Walnego Zgromadzenia
Członków Klubu i Walnego Zebrania Członków Sekcji oraz postanowienia innych
organów Klubu.
§ 38
1.
Walne
Zebranie Członków Sekcji zwołuje Kierownik Sekcji raz na 4 lata.
2.
Nadzwyczajne
Walne Zebranie Członków Sekcji może być zwołane:
1) na wniosek Zarządu Klubu.
2) na wniosek 2/3 członków sekcji.
3.
Do
Walnego Zebrania Członków Sekcji mają zastosowanie odpowiednio przepisy
dotyczące Walnego Zgromadzenia Członków Klubu.
§ 39
1.
Walne
Zebranie Członków Sekcji:
1) ustala główne kierunki działalności
Sekcji,
2) wybiera delegatów na Walne
Zgromadzenie Członków Klubu.
2.
Zasady
wyboru delegatów na Walne Zgromadzenie Członków Klubu określa uchwała Walnego
Zgromadzenia Członków Klubu.
§ 40
Za bieżącą działalność Sekcji odpowiada
Kierownik Sekcji zgodnie z zakresem obowiązków określonym przez Zarząd Klubu.
§ 41
Sekcję reprezentuje Kierownik Sekcji.
6.
SKŁADANIE OŚWIADCZEŃ WOLI
§ 42
1.
Dla
ważności oświadczeń woli składanych w imieniu Klubu wymagane jest jednoosobowe
działanie Prezesa Zarządu Klubu albo dwóch innych członków Zarządu Klubu
łącznie.
2.
W
przypadku oświadczeń woli, o których mowa w ust. 1 dotyczących spraw
finansowych Klubu wymagane jest ponadto współdziałanie Skarbnika.
7.
MAJĄTEK I FUNDUSZE KLUBU
§ 43
1.
Majątek
Klubu stanowią:
1)
ruchomości,
2)
nieruchomości,
3)
fundusze
Klubu,
4)
inne
prawa majątkowe, w tym wierzytelności.
2.
Na
fundusze Klubu składają się:
1) wpisowe,
2) składki członkowskie,
3) dotacje i subwencje,
4) darowizny i zapisy,
5) wpłaty z działalności statutowej.
§ 44
Zabrania się:
1) udzielania pożyczek lub zabezpieczania
zobowiązań majątkiem Klubu w stosunku do jego członków, członków jego organów
lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz
pracownicy Klubu pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w
stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub
powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, albo są związani z tytułu
przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
2) przekazywania majątku Klubu na rzecz
jego członków, członków jego organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na
zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli
przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3) wykorzystywania majątku Klubu na rzecz
jego członków, członków jego organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na
zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie
bezpośrednio wynika z celu statutowego,
4) zakupu towarów lub usług od podmiotów,
w których uczestniczą członkowie Klubu, członkowie jego organów lub pracownicy
oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub
po cenach wyższych niż rynkowe.
§ 45
Klub może dokonywać, na
szczególnych preferencyjnych zasadach, zakupu towarów lub usług od członków
Klubu lub pracowników Klubu oraz ich osób bliskich, a także od podmiotów, w
których uczestniczą członkowie Klubu lub pracownicy Klubu oraz ich osoby
bliskie, zgodnie z § 44 pkt 4.
§
46
Uchwały Walnego
Zgromadzenia Członków Klubu dotyczące nabycia, obciążenia lub pomniejszenia
majątku Klubu podejmowane są większością 2/3
głosów w obecności ¾ osób uprawnionych do głosowania.
8. ZMIANA
STATUTU I ROZWIĄZANIE KLUBU
§ 47
Uchwałę w sprawie zmiany
Statutu podejmuje Walne Zgromadzenie Członków Klubu większością 2/3 głosów w
obecności wszystkich osób uprawnionych do głosowania obecnych na posiedzeniu.
§ 48
1.
Uchwałę
o rozwiązaniu Klubu podejmuje Walne Zgromadzenie Członków Klubu większością 2/3
głosów w obecności wszystkich osób uprawnionych do głosowania obecnych na
posiedzeniu.
2.
W
razie podjęcia przez Walne Zgromadzenie Członków Klubu uchwały o rozwiązaniu
Klubu, Walne Zebranie Członków Klubu podejmuje jednocześnie uchwałę
o przeznaczeniu majątku Klubu, powołuje likwidatora oraz określa jego prawa
i obowiązki.
o przeznaczeniu majątku Klubu, powołuje likwidatora oraz określa jego prawa
i obowiązki.
9.
POSTĘPOWANIE DYSCYPLINARNE
§ 49
1.
Zarząd
Klubu lub Prezes Zarządu Klubu mają prawo do nakładania kar dyscyplinarnych
członkom Klubu w przypadku:
1) nieprzestrzegania Statutu,
regulaminów, uchwał i zarządzeń organów Klubu,
2) zawinionego działania na szkodę Klubu.
2.
Karami
dyscyplinarnymi są:
5) upomnienie,
6) ostrzeżenie,
7) nagana,
8) pozbawienie praw członkowskich na
okres od 3 miesięcy do lat 5,
9) wydalenie z Klubu.
3.
Stronami
postępowania dyscyplinarnego są skarżący i obwiniony.
4.
Skarżącym
jest Prezes Zarządu Klubu lub wyznaczony przez niego członek Zarządu Klubu.
5.
Obwinionym
jest członek Klubu, na którego Prezes Zarządu Klubu lub Zarząd Klubu nałożył
karę dyscyplinarną.
6.
Od
uchwały w przedmiocie nałożenia kary dyscyplinarnej, ukaranemu służy odwołanie
do Walnego Zgromadzenia Członków Klubu w terminie 14 dni od dnia doręczenia
uchwały wraz z pouczeniem o prawie i trybie wniesienia odwołania. Uchwała
Walnego Zgromadzenia Członków Klubu powinna być podjęta po wysłuchaniu
obwinionego w terminie 30 dni od doręczenia odwołania; uchwała jest ostateczna.
10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 50
Wszystkie sprawy
wewnętrzne Klubu, o ile nie należą do kompetencji innych organów Klubu, określa Zarząd Klubu.
§ 51
W sprawach
nieuregulowanych niniejszym Statutem zastosowanie mają przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
§ 52
Niniejszy statut wchodzi
w życie w dniu podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Członków Klubu w tym
przedmiocie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz